Zagraniczne używane ciągniki siodłowe

Amerykańskie ciągniki dalekozasięgowe są uważane przez kierowców za bodaj najlepsze maszyny do wykonywania kursów międzynarodowych. Mają one bowiem niemal o połowę większą ładowność, więc pozwalają na zabranie tego samego ładunku mniejszą ilością pojazdów. Jest to szczególnie widoczna zaleta dla małych firm, które nie mają zbyt wygórowanego budżetu na utrzymanie samochodów oraz pokrycie kosztów zużycia paliwa. Od niedawna zaczęły być więc wprowadzane do krajowych firm transportowych.

Sprowadzane ciągniki dalekozasięgowe w idealnym stanie

sprawne ciągniki siodłowe używaneCięzkie ciągniki dalekozasięgowe nie są jednak częstym widokiem w salonach samochodów ciężarowych, gdyż w skali krajowej są rzadko wykorzystywane. Nie sprawdzają się bowiem na krótkich trasach, zużywając na nich zdecydowanie za dużo paliwa. Ich duże gabaryty utrudniają również manewrowanie na ciasnych parkingach czy podjazdach. Są jednak idealne do wykonywania tras międzynarodowych, gdyż na takowych okazują się być o wiele bardziej ekonomiczne, oraz znacznie bardziej opłacalne z racji dużego udźwigu i bardzo komfortowej przestrzeni dla kierowcy. Firmy które są zainteresowane nabyciem takich maszyn korzystają najczęściej z usług serwisów, sprowadzających sprawne ciągniki siodłowe używane zza granicy. Zazwyczaj firmy te prowadzą własne salony, w których można zobaczyć pojazdy dość niespotykane, zarówno na samych drogach jak i w salonach sprzedających konwencjonalne ciągniki wielozadaniowe. Zakup lub sprowadzenie w takim salonie zwykle bywa o wiele atrakcyjniejszą alternatywą do samodzielnego sprowadzania pojazdu, gdyż salony zawsze rejestrują sprowadzane samochody, oraz wypełniają wszelkie formalności związane z dopuszczeniem ich do ruchu drogowego. Dla właścicieli bywa to niejednokrotnie ogromną oszczędnością czasu i środków, gdyż zamówiony pojazd jest gotowy do odbioru przez właściciela i nie wymaga żadnych dodatkowych formalności poza zwykłymi czynnościami wykonywanymi przy nabyciu nowego samochodu ciężarowego.

Owe ciągniki zazwyczaj posiadają odmienny standard siodła, dlatego też przed zakupem są dostosowywane do obsługi naczep i przyczep w standardzie europejskim. Taka modyfikacja w żaden sposób nie wpływa na stan i działanie pojazdu, mając na celu wyłącznie umożliwienie zastosowania naczep używanych na terenie europy. Pojazdy mogą być również pozostawione w oryginalnym standardzie, zwłaszcza jeśli posiadają już naczepy pochodzące od poprzedniego właściciela samochodu. W takim wypadku, modyfikacje zazwyczaj nie są wykonywane.