Jak pozbyć się złych emocji?

Ile razy byliście zestresowani i kompletnie nie umieliście się skoncentrować na niczym? Sytuacja znajoma prawda? Takie sytuacje powinny nam dać do zrozumienia, że nasz mózg nie pracuje dobrze, a my skupiamy się na rzeczach w takim momencie, które sa po prostu potencjalnie niepotrzebne do naszego życia. Na przykład skupiamy się na innych, czy porównujemy do innych, lepszych czy gorszych od siebie i tworzymy po prostu w sobie napięcie, stres i inne niepotrzebnie, skrajnie złe emocje. 

Co zrobić aby być szczęśliwym? 

mindfulness - trening uważnościPrzede wszystkim nauczyć się koncentrować na życiu, na rzeczach, wspomnieniach które są ważne. Technika mindfulness – trening uważności pozwala nauczyć nas dokładniejszego kontrolowania swojego umysłu. uczy nas większej świadomości, dzięki czemu nie zwracamy uwagi na głupoty, czy na rzeczy, które z perspektywy każdego z nas nie powinny nas kompletnie interesować albo po prostu szkoda energii na tego typu problemy czy kłopoty.my ludzie, koncentrujemy sę w dzisiejszych czasach na konsumpcjonizmie, gonimy za dobrobytem czy bogactwem, a czasami po prostu niestety nie mamy do tego głowy, nie  wyrabiamy, za dużo na siebie bierzemy, a co za tym idzie – ciągły, nieustanny stres,nerwy i niszczenie najważniejszych dla nas relacji. Dlatego warto poddać się nauce mindfulness – trening ważności dzięki czemu będziemy mieli pewność, że dobrze postrzegamy świat. jak się go nauczyć? Przede wszystkim na początek uspokoić, wyciszyć, jeżeli jesteśmy nerwowi, wyciszyć się absolutnie, na spokojnie, wyjechać w spokojne miejsce, ono na pewno sprawi, ze będziemy bardziej wyluzowani, zapomnimy o codziennych problemach. Po drugie medytacja – to dzięki niej tak naprawdę uczymy się spokoju, pokory oraz koncentracji. Zauważamy, ze nasze ciało jest spokojniejsze, koncentrujemy się na oddechu, na codziennych funkcjach, wsłuchujemy się bardziej w ciało. Czyli ogólnie fokusujemy się głównie na to, czego potrzebuje nasze ciało, wsłuchujemy się dokładniej w siebie,a nie w potrzeby XX wieku i o to chodzi. 

Trening ważności jest bardzo popularnym antydepresantem XX wieku,  metoda mindfulness pomaga wyjść z nałogów, przykładowo palenie papierosów czy alkohol albo narkotyki. Ponadto, zapobiega depresji, dzięki tej metodzie, nasz mózg jest nastawiony typowo na to aby nauczyć się koncentrować na tym, co jest naprawdę istotne i konkretne. Warto więc postawić na siebie, zwłaszcza jeżeli jesteśmy znerwicowani i zestresowani i pójść sobie na taki kurs, wtedy mózg oraz nasze ciało na pewno nam podziękuje.