Czym różnią się systemy rejestrujące czas pracy?

Kontrolowanie czasu spędzonego w pracy przez swoich pracowników ma kluczowe znaczenie w momencie ich rozliczania, a także ustalania strategii wykonywania zadań. Aby w sposób rzetelny sprawdzać, który z pracowników zameldował się w miejscu pracy lub na konkretnym posterunku, zaleca się zakup specjalnych urządzeń, które w łatwy i czytelny sposób zarejestrują moment przybycia pracownika do firmy oraz opuszczenia miejsca pracy.

Do czego służą poszczególne systemy RCP?

system rejestracji czasu pracy dla firmSystemów RCP (rejestracji czasu pracy) jest sporo, a każdy z nich może być inny w zależności od zastosowanego oprogramowania. Pozwala to pracodawcom dobrać właściwy sprzęt do profilu prowadzonej działalności i tym samym ułatwić kontrolę nad zespołem. Wyróżnić można między innymi system kontroli wartowników. To urządzenie, które wykorzystywane jest, by wspomagać obchody pracowników ochrony i innych, którzy w swojej pracy przemieszczają się między posterunkami. Taki system posiada moduł umożliwiający komunikację, odczyt aktualnej lokalizacji, a także zgłoszenie sytuacji alarmowej. Inny system rejestracji czasu pracy dla firm to na przykład kołowrotki i bramki dostępowe. Mogą być one wykorzystywane na zewnątrz i wewnątrz budynków w węższych przejściach. Otwiera się je zdalnie lub poprzez kartę dostępu, brelok czy inny czytnik RFID, który posiada pracowników. W sklepach można również znaleźć najpopularniejsze systemy RCP z kontrolą dostępu. Te zazwyczaj umieszcza się przed wejściem do danego pomieszczenia i aby odblokować drzwi, wymagane jest wprowadzenie kodu lub przyłożenie karty dostępu. Urządzenie weryfikuje autentyczność karty, rejestruje czas, w którym próbowano uzyskać dostęp i może zostać połączone z czujnikiem otwarcia drzwi. Program rejestrujący czas pracy w zależności od ustawień systemu, przesyła raport z dnia pracy do przełożonego w wybranym rozszerzeniu pliku. Cały raport przedstawiony jest w czytelnej formie, co ułatwia zarządzenie zespołem składającym się nawet z kilkuset pracowników.

Poza gotowymi rozwiązaniami systemów rejestracji czasu pracy, do każdego z nich można dokupić dedykowane oprogramowanie. Takie ulepszenie wprowadza zmiany do urządzenia i tym samym czyni je bardziej dopasowanym do konkretnego przedsiębiorstwa. Oprogramowanie może naprawić ewentualne błędy systemów RCP, usprawnić działanie raportów, a także zmienić język zarządzania programem. Systemy zakupione w innym języku niż polskim, można w łatwy sposób spolszczyć, dokupując odpowiednią aktualizację w ojczystym języku.